Tämä meidän suomalaisten aika v*ttumainen tapa. Mehän siis tehdään toisista jo esim. ulkonäön tai jonkun esittely-tekstin perusteella aivan kauheasti johtopäätöksiä, muttei tulla ajatelleeks että ne johtopäätökset 99% varmuudella tulee osottaumutaan täysin virheellisiks.

 

Siis tottakai miustakin löytyy sitä vikaa että kun mä tutustun uutee ihmiseen joko täällä sosiaalisessa mediassa tai sen ulkpuolella ja mä nään tän henkilön olemuksen kokonaisuudessaa ja kuuntelen juttuja, nii tuleehan siinä tietynlaisia vaikutelmia. En mie siitä huolimatta lähe vetämää johtopäätöksiä siitä, mitä tän henkilön X pinnan alta löytyy koska mähän nään vaan niin sanotusti sen ulkosen olemuksen. Mut siis yleensä kun mä katson jotain ihmistä niin esim. pukeutumisesta yleensä päättelee sen, osaako tämä ihminen huolehtia itsestää (hygienia jne), kun taas juttuja kuunnellessa tulee aina mietittyä että onko tää tutustumisen arvonen kaveri? kannattaako tutustuminen jättää tähän vai herääkö se kiinnostus niin paljon että voisi kenties jatkaa? täähän on siis se tapa, mistä mä lähen aina liikkeelle, mut en mie kyllä käy heti ekana vetämään pelkästään jonkun kuvan tai tekstin perusteella mitää lopullisia johtopäätöksiä.

 

Itsehän esimerkiks saan irc-galleriassa ja kuvakkeessa jo pelkästään esittely-tekstin perusteella törmätä näihin toinen toistaan ihmeellisimpii harhaluuloihin ja johtopäätöksiin. Jotkut saattaa tulla jättämää kommenttia johonkin kuvaan jossa näytän kuulemma lutkalta/maksulliselta muijalta tai vastaavaa. Kun taas joku voi esittelyn perusteella jotkut muodostaa sen käsityksen että mä olen ihan kamala ihminen ja ettei muhun voi edes tutustua. Silloin kun vielä suomi24:sta käytin hyvinkin ahkerasti, jäi mieleeni erityisesti yhden käyttäjän laittama viesti. Tämän luettuani en voinu olla nauramatta sille miten ennakkoluulosta väkeä tähän pieneen maalimaan mahtuukaan.

 

En tätä viestiä nyt ihan sana-tarkalleen muista ulkoa, mutta selkeesti tämän lähettäjällä itsellään oli jonkin asteinen asenne-vamma koska hän haukkui mut PELKÄN ESITTELYN PERUSTEELLA ylimieliseks, asennevammaseks ja mitä kaikkea siinä nyt sitten tuli ilmi. Sitten kun vielä heti tämän oman esittelyni alussa olin maininnut että seksi-seuran etsiskelijät sun muut voi jättää lukemisen tähän ja ettiä seuransa jostain muualta kun tästä profiilista, tuli 30-60 vuotiailta ukoilta (suurin osa oli parisuhteessa) palautetta siitä, miten he oli saanu miusta sen käsityksen että mä olen pihtari ja että multa ei heru.

 

Onko se sitten jotenki väärin kertoa suoraan, mitä seuraa etsii? Eikai se nyt sitä tarkota että jos kaikista niistä treffi-saittien miljoonista käyttäjista promille ei etsi ensi-sijasesti pano-seuraa, niin heti leimataa pihtariks. Sitte jos ensi-sijasesti pano-seuraa etitää nii sit yhtäkkii onki huoran/maksullisen naisen leima ottassa. Tää asia vaan ei oo vielä menny mun jakeluun, vaikka kuinka haluisin toisaalta tätä touhua ymmärtää paremmin, mutta kun ei niin ei. Minkäs sille mahtaa jos ei ymmärrä? Minä kun en harrasta sängystä toiseen pomppimista, ja vielä vähemmän sitä että sähläisin itseäni +10 vuotta vanhemman kanssa.

 

Mullehan se on siis periaatteessa ihan ihan yhden tekevää, mitä muut ihmiset täällä virtuaalisessa mediassa ja sen ulkopuolella ajattelee. Jokanenhan voi tätäkin lukiessaa vetää mitä johtopäätöksiä itse haluaa, mutta karu totuus ja miun mielipide on se että yleistämisellä ei saavuta yhtää mitää.